Sandra
    Hej!

    Jag började precis ettan på Erik Dahlbergs gymnasiet naturlinjen. I nian så gick jag i en spetsklass och fick A i engelska 5. Nu så har jag inte engelska 5 i gymnasiet (första året) så jag undrar om man kan läsa engelska 6 på distans eller någon folkhögskola?

    Tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om din gymnasieskola köper plats för dig på folkhögskola eller på distans - får du läsa den, men det är dyrt och skola är inte skyldig köpa undervisning utanför skolan. Det är mer troligt att du skulle kunna läsa eng6 på din skola.

    Studie- och yrkesvägledare