Astrid
    Jag har nu börjat fundera på IB då jag älskar att prata engelska och gärna gör det för det mesta! Men jag undrar vilken nivå man bör ligga på för att läsa IB, så att det inte blir för svårt och man inte orkar mer?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Asttid!

    Det är bra att du gillar engelska. Jag råder dig boka prova-på dag på en IB-skola. Vilken stad bor du i? Annars så ser du alla IB-skolorna som i Sverige kommer till hösten 2016 erbjuda IB-programmet, på den här sidan på GymnasieGuiden.se .

    Den "allmänna rekommendationen" är att man har betyget C eller högre från åk9 för att det inte skulle bli för svårt med undervisningsspråket på IB-programmet.

    Bästa hälsningar & lycka till med Ditt Gymnasieval!

    ANNA