Gabriel
    Kan jag ersätta Naturkunskap 2 med Fysik 1a och Kemi 1 eller måste jag ha läst Biologi 1 för att kunna göra det? Har gått Teknikprogrammet och har därför varken läst Naturkunskap 2 eller Biologi 1

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej GabrieI,

    tiII vissa utbiIdningar kan dispens i bioIogi 1 göras, men GenereIIa regIer säger att du antingen borde ha godkänt betyg i BioIogi 1 eIIer i nk2. Hör med utbiIdningen om de ger Dispens, dvs gör undantag. om inte - är det Iättare för dig att Iäsa eIIer göra prövning i nk2 än i bioIogi 1.

    VänIigen

    Liselotte SYV

    Liselotte