nasrin
    jag behöver behörighet för naturkunskap 2, och om man läser fysik 1a 150 p , krävs det att man måste läsa kemi 1, biologi 1 för att bli behörig för naturkunskap 2 eller räcker det med att läsa någon av dem kurserna, om det är så, i så fall vilka av dem kurserna behöver man läsa, är det kemi 1 eller biologi 1. om man vill uppnå områdesbehörighet A14?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nasrin,
    du kan läsa en kurs som heter Naturkunskap 2, som man på komvux läser på fem veckor på heltid.
    Om du redan har godkända betyg i fysik1a, kemi1 och biologi1 behöver du inte läsa nk2.

    Vänligen
    Julia syv