Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    direkt efter Preparand får man ingen examen för att det är ett årigt Förberedande inför gymnasiet, man läser grundskolekurser på preparand.

    Men om man sedan kommer in på ett nationellt program - får man efter 3 år examen, om man uppfyller kraven för gymnasieexamen.

    Alla som uppfyller kraven för examen - får Examensbevis. Andra får Studiebevis eller Studieintyg. Om vilka krav som ställs för att kunna få Examensbevis, kan du läsa här>>

    Bästa hälsningar

    L. :)

    Liselotte