Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, Ted, du kan få Examensbevis med F betyg i Matematik 3c (om du för övrigt uppfyller kraven för Examensbevis).

    Vilka krav som ställs för att få Examensbevis kan du se här >>

    I fall du skulle missa uppfylla kraven för examensbevis, har du i så fall flera olika alternativ:

    - du kan ta ditt Studiebevis till komvux och komplettera med kurser på komvux & få sedan Examensbevis från komvux;

    - du kan söka jobb;

    - du kan söka utbildningar på Yrkeshögskola (som har möjlighet att ta in obehöriga).

    Vänligen

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare