privat
    Hej! Jag undrar bara om ens extra merit räknas in om man söker med UCAS till skolor i Skottland. Jag är rätt så intresserad av att studera där men jag tror jag skulle behöva min extramerit om jag vill komma in på de utbildningarna jag satsar på.
    Tack i förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,

    om du menar Meritpoäng>> - då gäller de, så vitt jag vet, endast till de flesta (inte till alla ) högskoleutbildningar på svenska högskolor/universitet, ej utomlands.

    Men du kan ställa en direkt fråga till de universitet utomlands som du vill söka till och få svar direkt från dem.
    Tror, som sagt, inte att de tar hänsyn till de svenska meritpoängen.

    Vänligen

    L.

    Liselotte