Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mohammed!

    Du måste prata med SYV på den gymnasieskola där du kommer att få ut ditt Examensbevis. Du får då fråga om hur ditt Examensbevis kommer att se ut. Mycket beror på - om rektor har fattat beslut om Individuellt anpassat gymnasieprogram eller inte.

    Det är i vilket fall - dingymnasieskola som kommer utforma ditt Examensbevis. Om du sammanlagt (under alla dina år på gymnasiet) inte får betyg i fler kurser än 2500 poäng, då måste man ta med även betyget i Kemi 1 in i ditt gymansieexamen, för att annars så räcker inte poängen till.

    Vi på Fråga SYV kan berätta för dig hur examensbevis från Samhällsvetenskapsprogrammet brukar se ut och där brukar inte betyg i Kemi 1 ingå, men eftersom du bytte program och vi vet inte om rektor fattade beslut om individuellt anpassat program, då kan vi inte svara på frågan om betyg i Kemi 1 kommer att ingå i ditt Examensbevis.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv