Mikael
    Hej

    Jag går naturvetenskapliga programet på gymnasiet i åk 3. Vad skulle hända om jag skulle få F i kursen fysik 2? Jag har 2700 poäng med fysik 2 kursen och undrar om den kursen spelar någon roll för att jag ska kunna få en gymnasie examen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mikael!

    vilken inriktning på Naturvetenskapsprogrammet läser du - Naturvetenskap eller "samhälle"?

    Om du läser inriktning "Naturverenskap" - då är Kursen Fysik 2 obligatorisk inriktningskurs och det blir inte en U-kurs (utökad, extrakurs) och då räknas in betyg i den kursen in i ditt jämförelsetal, drar ner det.

    Men du uppfyller kraven för gymnasieexamen - i fall du ej har några fler F, utan bara F i Fysk 2.

    bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare