Amanda-my
    Jag går i 2an , frisör linje i Uddevalla. Jag har bara matte i 2an, inte i 1an eller 3an. Matte 1a. Jag har alltid haft problem med matte, och jag är säker på att jag kommer gå ut 2an med F i matte. Hur blir det med studentet? Får ja försöka jobba upp det i 3an? Och om jag gör det och ändå får F, Vad händer då?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Godkänt betyg i matte 1 ingår som en av punkterna i kraven för gymnasieexamen och med F i den kursen får man Studiebevis i stället för examensbevis.