Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jimmy,
    som Hermods valde att lägga upp undervisning i kursen Matematik 3b, så innehåller kursen (på Hermods) tre stycken uppdrag som studerande utför under kursens gång. Betyg på kursen sätts i slutet av kursen.
    Som SYV (som ej sätter några betyg och har inte kompetens i betygssättningen) skulle jag tro att man skulle kunna få godkänt på kursen även om man fick underkänt betyg i ett av uppdragen, men kan inte lova det.
    Det är lärarens kompelens att sätta betyg på dina kunskaper.
    Det jag som SYV kan säga är att i fall du anser att du har tillräckliga kunskaper men ändå får F på kursen, kan du senare göra prövning. Du, som inte längre är studerande på gymnasiet, har rätt att göra prövningar i hela Sverige, oberoende av vilken kommun du är folkbokförd i.
    Och att betyg på prövningen är lika mycket värt som betyg man får i slutet av en läst kurs.
    Jag kan också tipsa om www.matteboken.se där kurserna i matte finns för repetition och självstudier, t.ex matematik 3 hittar du på Matteboken.se/lektioner/matte-3
    Lycka till med dina studier! Gör ditt bästa och vi håller tummarna!
    Julia syv