Anonym
    Jag går på en vuxenutbildning Hermods och är klar med alla uppgifter i min kurs. Nu säger min lärare att jag måste göra ännu en uppgift som inte finns med i kursens uppdrag för att få betyg C. Kan en lärare lägga till mer uppgifter? Eller räknas det som komplettering?
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    En syv kan inte svara på den frågan. Det är Lärarens kompetens att veta exakt vad ingår i kursen och tolka kriterier för betygssättning. Du kan ringa och fråga skolverket 08-52733200, men jag tror du får svar att lärarens tolkning av kursens innehåll och betygskriterier är den som gäller. Annars är det rektorerna som är ”ytterst ansvariga” på varje skola; du kan vända dig till rektorn.

    Studie- och yrkesvägledare