Hej Evelina, ett tips är att du ser om gymnasieskolan dit du vill byta till bjuder på Öppet hus eller någon annan aktivitet, som infokväll eller ställer ut på en gymnasiemässa. Under en sådan "gymnasievalsaktivitet" kan man träffa skolans personal och rektor också ofta är med.
    Ett annat tips är att vara lite "envis" och testa ringa till skolan ett par-tre ggr varje dag. Rektorer har extremt mycket att göra!
    De är överhopade med jobb. Det är inte ovanligt att rektor kan ligga "tre veckor efter" i mail-läsning.
    Men det kan också vara så att de ej finns någon ledig plats eller att du av en annan anledning inte kan tas emot på skolan som en ny elev och att det är därför du ej fick ngt. svar.
    Tyvärr kan det ibland bli så att i brist på tid och ork, prioriteras det som "ger utdelning" dvs det som leder till någonting för just den skolans räkning och i fall svaret blir Nej, då får man i stället inget svar. Det är beklagligt men vår erfarenhet är att så kan det ibland bli.

    Vi vet inte varför du inte fick ngt.svar.
    Några gissningar och förslag - se ovan.
    Kika noga även i spam-INKORGEN. Ännu ett tips är att du går igenom skolan hemsida noga och försöker hitta om det står någonstans ngt i stilen med att "frågor om skolbyte hänvisas till.... och så någon speciell person". Och i så fall är det just den personen som du bör kontakta.
    Ring och maila även till några andra personer på skolan, ex. till kurator, biträdande rektor och kanske även till några lärare.
    Skickar man bara ett mail, och det "försvinner" på vägen... och man sitter och väntar... - suck! :( inte roligt det. Det vet jag av egen erfarenhet också.

    Hoppas du i mitt svar nu fick några tips som blir till hjälp!

    Lycka till! Vi håller tummarna!

    ANNA