Hej Jheremy,
    du fyller 20 år under kalenderåret 2020 och "hör" därför från 1 juli 2020 till KomVux = Kommunal VUXENutbildningen, ej längre till "ungdomsgymnasiet". Du kan från 1 juli 2020 ej längre antas till gymnasiet, utan endast till komvux eller till en folkhögskola. Du söker till komvux i den kommunen där du är folkbokförd.
    Ett annat alternativ är - folkhögskolorna; på en allmän kurs på en folkhögskola läser man mot Omdöme om Grundläggande behörighet.
    Info om komvux - var god se framtid.se/studier/komvux
    Info om folkhögskolorna - var god se framtid.se/studier/folkhogskola
    Vänligen
    ANNA

    • : Tusen tack för ditt svar.
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!