Hannah
    Just nu går jag naturvetenskapligt basår på en högskola som ger mig reserverad plats på en utbildning efter året har gått. Ifall jag skulle bestämma mig för att jag vill byta skola till nästa år kan jag söka en annan utbildning på en annan skola samtidigt som jag behåller min reserverad plats, tills jag vet om jag blivit antagen på den andra utbildningen eller inte? Mvh.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Vänd dig till Antagning.se med fin fråga. Att få garantiplats efter basår hör till Undantag och hur det hanteras vet inte vi här på Fråga syv; du går gärna även fråga antagningsgrupper på de lärosäten där du vill studera.

    Studie- och yrkesvägledare