Harriet

    Hej! Jag går i nian och har precis skrivit det skriftliga svenska nationella provet. Kom i efterhand på att jag glömt att skriva den givna rubriken till min text. Gör detta att jag inte får godkänt eller sänker mitt resultat? Jag skulle alltså inte komma på en egen rubrik men den jag skulle använda glömde jag skriva. Har hört att skolverket är väldigt stränga med att man ska följa instruktionerna helt och hållet. Några av mina kompisar glömde också rubrik men i deras texter skulle man komma på en egen. Är det allvarligare då eller samma sak? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Harriet,
    tyvärr så kan inte vi på Fråga SYV svara på din fråga; detta pga det är Lärarens kompetens att sätta betyg. SYV sätter inte betyg. Vi får inte utbildning i hur man ska sätta betyg.
    Det är din lärare du måste fråga om det.
    Jag beklagar, men kan faktiskt inte hjälpa dig.

    Hoppas du får ett högt betyg, trots att du glömde att skriva rubriken! Fråga din lärare i svenska och Lycka till!

    ANNA