Linn
    Hej! Jag håller just nu på att läsa upp kurser för att kunna bli behörig att söka in till universitet nu i höst, har 2000 poäng men godkänd i alla kärnämnen. Jag läser nu företagsekonomi 1 efter lite missförstånd trots att jag är godkänd i motsvarande företagsekonomi A som jag läste på gymnasiet. Jag behöver ju 250 poäng till så kommer kurspoängen från denna kurs som är 100 poäng räknas in som betygskomplettering när jag är klar även om jag läst den innan?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linn,

    Företagsekonomi 1 eller A kan inte jag se i Tabellen för utbyteskomplettering >> och det betyder att de anses inte vara "morsvarande kurser" och borde därför båda kunna ingå i ditt Slutbetyg eller Examensbevis. Exakt hur kurssammansättningen ser ut i Slutbetyget eller Examensbeviset är det Rektor på den skolan, som utfärdar betygsdokumentet, som ansvarar för.

    Den detaljerade planeringen mot Slutbetyg eller Examensbevis göra man oftast tillsammans med SYV på den skolan där dokumentet sedan kommer utfärdas.
    Vänligen
    Julia syv