Andreas
    Hej.
    Jag läser ekonomiprogrammet sista året och har en fråga kring examen och matematik. Jag har hoppat av matte 3b samt ej klarat matte2b. Av allt jag läst på olika hemsidor så får jag ändå en studenexamen oavsett matte 2b eller inte. Vill nu ha svar på detta, tack!

    1 Svar

    Saga SYV

    HEJ ANDREAS, om du läser Ekonomiprogrammet, inriktning ekonomi - och har alla godkända betyg men F betyg i matematik 2b och i matematik 3b, kan du få ut ditt examensbevis med F betyg i de 2 mattekurser. Om du har "hoppat av" matt 3b och ej får betyg (ingen betyg i matte 3b) - uppfyller du i så fall inte Kraven för examensbevis och du får i så fall Studiebevis.
    Studiebevis ger inte grundläggande behörighet till högskolestudier.

    Studiebevis kan du komplettera upp till Examensbevis på komvux i den kommunen där du är folkbokförd.

    Mvh

    S.