Daniel SYV

    Hej Saga;

    vi har nyligen fått svar från Antagningshandläggare på UHR, Universitets och högskolerådet, som lyder

    « ... man kan uppnå reell kompetens med tjänstgöringsintyg från utlandet. Intygen måste vara översatta av auktoriserad översättare. Sökande skall skicka in kopior på sitt utländska intyg och översättning av auktoriserad översättare. Om intyget är på engelska, tyska, franska eller spanska behöves ingen översättning.

    Vänliga hälsningar
    D: