Hej Ali; pluggar du på komvux eller på en folkhögskola?
    SAS 1 är samma kurs, oavsett vilken skola du läser på.
    Det är en kurs på gymnasial nivå. Och i Sverige är det endast grundskola som är en obligatorisk skola. Det betyder att det är inte så att alla måste klara gymnasiekurser. Om man inte vill eller inte kan klara studier på gymnasial nivå, är tanken att man förhoppningsvis ändå kan få jobb.
    Jag kan därför inte svara på frågan om du får ännu en chans att läsa SAS 1 eller inte.

    Prata med studievägledare på den skolan där du läses och förhoppningsvis kan hen ge dig ett mer konkret svar, eftersom hen vet vilken skola du läser på och vad du läste innan och vet mer om din situation i övrigt.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA