Jenny zhi
    Hej !
    Jag har slutat på gymnasiet, men har bara studie bevis från Gymnasiet, för jag saknar betyget från Engelska 6 som jag nu studerar på komvux, och kommer få ut examen när jag klarat Eng 6.
    -Så undrar jag om man få göra prövningen samtidigt när man håller med Eng 6?
    Prövningen för att höja betyg i andra kuser som jag har redan fått högre än E, Tex: Matte, biologi, kemi...
    -Eller måste man vänta tills man har fått gymnasietexamen, sen kan man göra prövningen? ?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej, när du är klar med "ungdomsgymnasiet" och läser på komvux finns ej några hinder till att göra prövningar >>.

    Du kan läsa info om prövningar och regler kring dem här.

    Lycka till med dina studier och med prövningar!

    D.SYV