Ahmed

    Hej! Är det möjligt att skriva gymnasiearbetets rapport på Engleska?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Fråga din handledare  för GA; hen måste ju godkänna ditt gymnasiearbete ; om din handledare inte har ngt emot att du skriver rapport på eng, varför inte? Men vi ska undersöka om det finns någon regel ang på vilka språk gymnasiearbete får skrivas ...;)

    Hej igen, fick nu svar från en sakkunnig från Skolverket. Var god läs hans svar nedan; Kort och Gott - det finns ingen regel på vilka språk GA får skrivas. :)

          "I skolans författningar finns det inte specifikt reglerat ifall gymnasiearbetet eller gymnasiearbetets rapport kan skrivas på engelska eller annat språk än svenska. Det är ytterst skolan som avgör om detta är möjligt.

    Det är examensmålen för programmet som styr gymnasiearbetet och målen för gymnasiearbetet ingår som en del i examensmålen. Detta för att visa att gymnasiearbetet ska vara inriktat mot programmets karaktär.
    Detta gäller både för gymnasieskolan och för kommunal vuxenutbildning."