Lotta
    Så om jag fattat det rätt så om jag blir antagen till mitt förstahandsval kommer jag inte bli reserv på några andra val men om jag blir antagen till mitt 3:e val kan jag bli reservplan mitt första och andrahandsval? För jag är osäker på vilken skola jag vill ha som förstahandsval isåfall om jag inte kommer kunna bli reserv på något av mina andra val

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Du bör bestämma vilken prioriteringsordning du vill ha senast sista dagen i Omvalsperioden - man får som regel en plats på gymnasiet men om man har otur, kanske man inte får ngn plats alls. Det är inte en allmän rättighet att läsa på gymnasiet.