Kareem

    hej är 18 år jag hoppade av gymnasiet och sedan testade folkhögskolan och insåg snabbt att det inte va för mig jag testa en ny folkhögskola o de va samma sak jag undrar vad jag har för möjligheter har gått 1 första ring och hoppade av i andra ring jag vet att man måste va 20 för att söka in till komvux men finns de inga undantag?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om utbildningsförvaltningen i den kommunen där du är folkbokförd köper plats på komvux åt dig - då går det att börja läsa på komvux innan 1 juli det året du fyller 2020; i andra fall måste du först få studiebevis från gymnasiet... det är sällan utb.förvaltningen köpet plats på komvux, men fråga där och lycka till!