Gäst
    hej, jag undrar om det finns en bra Sammanfattande förklaring om alla de olika Eftergymnasiala utbildningsmöjligheter? Det man känner mest till är högskolor och universitet. Många tror att universitet läser men efter en högskola, men så är det väl inte, eller hur? Hur folkhögskolor, yrkeshögskolor mm. förhåller sig till varandra och till andra utbildningsmöjligheter på eftergymn.nivå - är det få som begriper sig på, är min erfarenhet. Tips? Tackar på förhand!
    G.S. :)

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Jo, vi har skrivit en förklaring på Gymnasieguiden.se/informeras/efter-gymnasiet - och med länkar som leder vidare till mer information om de olika skolformerna.

    Efter gymnasiet kan man inte endast läsa på Eftergymnasial nivå, utan ibland också på gymnasial nivå... ex. om man kompletterar med kurser på komvux, med gymnasiala kurser; eller om man läser en yrkesutbildning på komvux eller i Arbetsförmedlingens regí >>>>eller om arbetsgivaren erbjuder utbildning på en arbetsplats, som inte nödvändigtvis ligger på eftergymnasial nivå.

    Kika gärna även på framtid.se/studier och på framtid.se/information/arbetsmarknadsutbildningar.