Elev
    Om man känner att universitet har för snabb hastighet och känner att det inte fungerar, finns det någon annan form av högskoleutbildning som man kan vända sig till? Jag vet YH, men finns det något annat?
    • : se om du hittar utbildning på Deltid, t.ex på Halvtid. Men vad vill du bli, när du blir "Stor"? ;)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    förutom högskoIa/universitet och yrkeshögskoIa, finns det Folkhögskolor, Studieförbund och privata utbildningar.

    På högskoIenivå kan man läsa på deltid (låg studietakt) - kanske på halvtid eller ännu långsammare och kombinera med deltidsarbete. Det beror på vad för yrke du har tänkt dig att skaffa dig också...

    ---vissa yrken förutsätter Akademiska studier, som t.ex läkare, advokat eIIer civilingenjör kan man inte bIi utan att studera på universitetet.

    Vad viII du jobba med? ViIket eIIer viIka yrken är du intresserad av?

    Kika gärna runt på www.framtid.se

    HäIsningar

    MikaeI SYV