Laura
    Jag skulle vilja utbilda mig inom etologi och djurskydd och har ännu bara hittat en utbildning som ligger i en annan stad (som ligger för långt bort för att pendla till). Jag har inte möjlighet till att flytta men vill jättegärna studera. Har inget emot att pendla om så skulle vara fallet (bor i Östergötland). Men helst om det går att plugga distans eller 50/50.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Laura,

    till våren 2020 startar en distanskurs Fortsättningskurs i etologi och Introduktionskurs, som man läser inför den fortsättningskursen - brukar starta på hösten.

    Till våren 2020 börjar också en distans kurs på halvfart Magisterkurs (alltså på Avancerad nivå) i djurhållning.
    Grundkurs om djurskydd började hösten 2019 och vi hoppas att den eller en liknande kurs kommer att "påannonseras" till nästa höst, alltså HT2020 igen.

    Alltså, hittar jag tyvärr endast små distanskurser och ingen som statar VT2020, för att kursen på magisternivå, så ska man redan ha kandidatexamen sedan innan för att ses som behörig.

    Tips!
    Prata mes studievägledare på högskolor och universitet; fråga om de har råd att ge.
    Fundera på att Vecko-pendla (hyra "tak över huvudet" på skolorten och åka hem till helger och andra "ledigheter").
    Sök läsa biologi, zoologi, "lära om djur" i någon form - för att försöka sätta ihop egen utbildning (vilket dock kan vara svårt, men det är i alla fall ngt. du kanske kan fundera på).