Olivia
    Hej,
    I oktober flyttar jag till Colombia för att jobba där under obestämd tid. Planen är att plugga spanska på ett eller annat sätt under tiden. Jag har sedan tidigare pluggat spanska 1-5, så jag kan redan grunderna. Det absolut bästa alternativet tror jag skulle vara om det går att studera en kurs i sverige på distans. Och en kurs på universitetsnivå och inte gymnasienivå, Så att jag kan tillgodoräkna poängen inför andra universitetsstudier i framtiden. Lagom studietakt skulle nog vara på max 25% iom jobb. Vad finns för möjligheter till det?

    Tack på förhand!
    Mvh Olivia

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia,

    se här >>> vilka distanskurser i Spanska Utan Obligatoriska träffar*** som finns just nu. Den 15 september, kl.13.00 börjar ansökningsperiod till våren och nya utbildningar kan dyka upp tills dess.

    Se den 15 sept efter kl.13.00 på www.studera.nu som är högskolornas gemensam hemsida och/eller på www.antagning.se - en sida där man gör ansökan, om du hittar någon passande utbildning att söka.

    Utbud på båda de hemsidorna är detsamma, men design är olika - se vilken sida du tycker är lättare att hitta utbildningar på.
    Eftersom du kommer att ha för avsikt att göra ansökan, kanske är det i första hand www.antagning.se - som jag kan rekommendera, då kan du direkt göra ansökan, om du hittar passande utbildningar.

    _____
    *** Se upp för "distans" - för att det kan finnas obligatoriska träffar. Sök efter DISTANS UTAN OBLIGATORISKA TRÄFFAR.

    Bästa hälsningar

    ANNA