Sofie
    Hej,
    Jag funderar på att läsa stadsbyggnad, stadsutveckling och planering på Malmö universitet. Jag vet att de även har en master utbildning inom detta. Men jag undrar om det finns andra universitet som har samma motsvarande master program om man till exempel skulle vilja byta stad efter de tre första åren?

    Mvh,

    Sofie

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sofie,

    utbildningsutbud är inte konstant, utan förändras.
    Vilka masterprogram och på vilka lärosäten kommer att bli sökbara om 3 år, kan man inte veta idag (i alla fall inte med någon säkerhet).
    Du får givetvis kika på de masterprogrammen som finns idag >>, och du kan kontakta studievägledare på de programmen, som jobbar just inom det aktuella område - så kanske de har mer info om planer för förändringa av utbildningsutbud på flera års sikt.
    Vänligen
    ANNA

    Om du i mitt svar trycker på den blåa texten - som är länk - kommer du till en lista av program på www.studera.nu som man får fram om man söker på det amnet som du är intresserad av och i avancerad Sök väljer "masterprogram".