Saga SYV

    Hej, det är omöjligt att säga vem som kommer in från Reserv eller inte gör det.
    Tror tyvärr inte chansen är stor; tror chansen är rätt liten, om du har reservplats nr.31 och det är endast 15 som antogs.
    Om du tänkter på det, så måste alla 15 hoppa av - då får 15 st. från Reserv som står före dig alla tacka Nej till erbjuden plats, sedan måste ännu 15 st. som står som reserv nr.16-30 också alla de tacka Nej; och det är först efter det som du kan få erbjudande om plats. Det är ganska osannolikt att det blir så...
    men "konstigare saker har hänt", brukar man säga. Dvs teoretiskt finns det en chans att En person som är antagen hoppar av och alla de 30 st. från Reservkön, som står före dig tackar också alla Nej - då kan du få platsen.
    Jag skulle inte överge hoppet helt och hållet, men, å andra sidan, skulle jag inte hoppas för mycket heller.
    Lycka till! Vi håller tummarna!

    S. :)