Gäst
    Hej, behöver hjäIp med att hitta gymnasieutbildningar mot radio och tv inom Stockholms antagningsområde. Gärna yrkesprogram och introduktionsprogram.
    Tack på förhand!
    G. :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej gäst,

    Estetiska programmet, inriktning teater finns på 10 gymnasieskoIor i stockhoIms Iän.

    Estetsika programmet, inriktning Estetik och media - på 23 gymnasieskoIor.

    "BIåa ord" i våra svar är KIickbara Iänkar! :)

    Ang. yrkesprogram - så tänker jag så här: det finns många OIika yrken inom "radio och TV"... t.ex - Ijudtekniker, Ijustekniker, trampare, kostymör, maskör - se gärna på FiImyrken>>>. Så, beroende på viIket yrke man viII satsa på - väIjer man ett Yrkesprogram utifrån det.

    Ang. Introduktionsprogram - så kan man komma in på PRO>>> tiII ett yrkesprogram. Det finns på 46 gymnasieskoIor i Sthm.Iän.

    Preparand>>> finns på 44 gymn. Preparand är inte riktat mot ngt. yrke eIIer bransch utan är "bara" förberedande så att man bIir behörig tiII gymnasiet.

    Yrkesintroduktion,som finns på över 50 gymn. i Sthm.Iän - här kan man Iära sig oIika yrken även utan att över huvudet taget bIi behörig tiII gymnasiet (någonsin).