Stella
    Jag vill gå Handel och Administration på gymnasiet men vill även plugga distans. Finns det något skola (inte komvux) som har det om inte, hur gör jag då?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Stella,
    möjlighet att läsa på distans på gymnasiet är mycket begränsad. Det är på Korr-on-line som distans erbjuds. Endast några få högskoleförberedande program och inte alla inriktningar på dem heller, finns att söka till. Se på gymnasieguiden.se/gymnasium/korrespondensgymnasiet - vilka utbildningar som erbjuds på distans.

    HA >> erbjuds inte på distans.
    Kika på alternativet "lärling">>(där man läser alla eller majoritet av yrkeskurser på arbetsplatsen, ej på skolan).

    Vänligen
    Julia syv