Ingela
    Jag jobbar med en ung person som hoppat av gymnasiet. Han har en psykisk funktionsnedsättning. Han vill ha ett riktigt arbete och skulle vilja gå nån lärlingsutbildning inom svets, eller få truckkörkort och arbeta på lager. Hur kan han gå tillväga? Han är inte inskriven på af, utan har daglig verksamhet enligt LSS.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej IngeIa,

    jag undrar hur gammaI är personen?

    och en annan fråga om hen är behörig tiII gymnasiets NationeIIa program?

    De gymnasiaIa utbiIdningar i Skåne inom de områden som du frågar om kan du se här:

    Svetsteknik IärIing finns i skåne på de här gymnasieskoIorna>>

    och Lärlingsutbildning på inriktningen Godshantering (där man kan få truckkort) hittade jag på Framtidsgymnasiet i Malmö>>

    Hälsningar

    Mikael SYV