Benjamin
    Hej! Jag undrar bara om det finns någon typ av högskolelinje som skulle hjälpa en att bli fotbollstränare men som man även skulle kunna jobba med något annat igenom som t.ex idrottslärare?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Benjamin,

    Många fotbollstränare har bakgrund i att vara f d aktiva idrottsutövare, och t o m f d professionella idrottare men man kan också bIi idrottstränare genom att utbilda sig till idrottslärare, utan att ha varit aktiv på högre nivå inom någon idrott.

    Att vara idrottstränare innebär olika saker beroende på vilken nivå man arbetar på: om man tränar "knattelagen" eller landslaget.
    ***
    Tips - kontakta GIH >> och SISU >>, som kan ha passande utbildningar för dig eller i alla fall borde kunna svara var de passande utbildningar kan finnas.