Wiktoria
    Jag ångrar mitt val av gymnasiet och linjen och jag skulle vilja byta till Fryshuset samhällvetenskapsprogrammet profil skrivare. Jag undrar om det finns chans för mig att kunna börja där? Jag ska börja 1an och skulle vilja byta skola så snabbt som möjligt.
    • Anna : Skola där du är Antagen, är det Samhällsvetenskapsprogrammet (alltså, samma program). Stämmer det att du vill byta SKOLA men inte Program?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Wiktoria,

    du vill byta till Fryshusets-gymnasium; då gäller det att få reda på om de har någon ledig plats på den utbildningen som du vill börja läsa på.
    Om du idag är antagen till "rätt program" (även om det är på "fel skola"), råder jag dig att börja på den utbildningen där du är antagen, samtidigt som du givetvis får försöka byta så snart som möjligt.
    Går man på "rätt program", kan man byta skola även längre fram - till och med efter årskurs 1, inför årskurs 2, till exempel.

    Vänligen och Lycka till!
    ANNA