Julia SYV på FrågaSYV

    hej Lizette!

    Särskild variant "musik" finns på NA och SA på Lars-Eriks gymnasiet>> men du frågar om Dans och inte om Musik. :)

    Nu har jag kontaktat en sakkunnig, expert på gymnasiala utb i Skåne och fick svar:

    och det verkar inte finnas någon gymnasieskoIa i Skåne som kommer erbjuda "dans" som inriktning eIIer profil på ngt annat än det Estetiska programmet. Men som den sakkunnige (se ovan) tipsar om - så kan man hoppas på att i fall man går på en gymnasieskoIa där även Estetiska programmet, inriktning Dans finns, då kan man välja inom Individuellt val, 200 poäng - två danskurser. Och jag kan tipsa om att även ansöka om att läsa en 100 poängs utökad kurs, då kan du i bästa fall ha en danskurs per läsår, 100 poängs dans kurs under varje årskurs som du går på gymnaiset (200 poäng av dem inom Individuellt val + 100 poäng som utökad kurs).

    Ett liiiiitet hopp kan vara att det kanske dyker upp någon ny utbildning strax innan ansökningsperiod börjar, och den börjar i Skåne den 15 januari 2017. Det är verkligen en väldigt litet hopp, tror personligen inte på att ngt. sådant plötsligt "dyker upp", men lovar att hålla tummarna hårt!

    Vänligen

    Julia SYV