Raziya

    Jag ar egentligen antagen i Katedralskolan i Linkoping men pa grund av ett omstandighet undrade jag om det ar mojligt att fa utbildning i engelska online istallet.

    • Anna : Är det Engelska du vill lära dig eller vill du ha engelska som Undervisningsspråk på gymnasiet?
    • : Jag vill ha engelska som Undervisningssprak pa gymnasiet.
    • Anna : Kom du in på IB-diploma programmet på https://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/katedralskolan-linkoping ?
    • Anna : Förutom IB, så kan det finnas några få utbildningar som erbjuder vanliga svenska nationella program "på engelska", men det är då inte på distans, utan "bundet" till skolan.
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    distansgymnasiet i Sverige heter - Korrespondensgymnasiet (som kallas ofta för "korr-on-line"). Så vitt jag vet, erbjuder Korr ej undervisning med undervisningsspråk Engelska inom andra kurser än just engelska-kurser, alltså engelska 5, 6 och 7.

    Om du vill läsa med undervisningsspråk Engelska - då är det IB-programmet, det internationella programmet, som erbjuder det. IB-skolorna lyder under IBO-organisationen, ej under Skolverket. Så vitt jag vet, erbjuder inte IBO-organisation gymnasiala studier i Sverige på distans, men du kan fråga dem. Du får också gärna höra av dig sen och berätta för oss vad du fick för svar.

    • : Tack sa mycket for informationen. Men jag har tidigare forsokt att kontakta Katedralskolan och fragat om de erbjuder distanse utbildning men har inte fatt nagot svar pa det.