Elin
    Hej! Om jag har gått samhällsprogrammet och då har läst 1b och 2b men vill läsa upp en eller båda på konvux. Måste jag även läsa 1b och 2b på konvux eller kan man välja 1a och 2a?
    • : Du kan läsa matte 1a och 2a på komvux och få de betygen inräknade i ditt jämförelsetal i stället för 1b och 2b, ja!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,

    enligt beytgsexpert från Universitets- och högskolerådet så kan man få räkna in betygen i ett annat mattesprår in i sitt jämförelsetal, precis så som du önskar göra. Du kan läsa matte 1a och 2a på Komvux<<, kommunal vuxenutbildningen, och få räkna in de betygen i ditt jämförelsetal i stället för betygen i 1b och 2b.

    Bästa hälsningar

    ANNA