Marina
    Hej,
    om man missade "studenten" och vill på ngt. sätt - några år efter gymnasiet "markera" att man avslutar en utbildning - finns det ngt. motsvarande på komvux eller i slutet av någon annan utbildning, motsvarande "studenten", alltså?
    Mvh
    Marina

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Marina;

    Studenten - är i Sverige ganska så "unikt företeelse" (i alla fall enligt vad jag vet). Känner tyvär inte till någon annan lika stor eller känd ceremoni som markerar slutet på en gymnasial utbildning.
    Vänligen
    Milla SYV
    P.S: du själv eller någon annan som känner till andra ceremonier i slutet av utbildningar på gymnasial nivå eller kortare eftergymnasiala utb., får gärna skriva svar eller kommentarer - med tips! och Tack så mycket på förhand i så fall! :)

    Studie- och yrkesvägledare