Milla SYV på FrågaSYV

    Man kan inte ha Studiebidrag, om man inte studerar .

    Som arbetssökande registrerad på Arbetsförmedlingen, kan man kanske ngn form av ersättning men man måste då vara minst 18 år fyllda.

    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jennifer,
    Fråga SYV avråder från att hoppa av gymnasiet. Vi har samlat tips i https://www.fragasyv.se/info/gymnasieavhopp om vilka alternativ som finns, som är bättre än att bara hoppa av gymnasiet.
    ********
    Om du känner att du läser på fel utbildning, kan du söka om till åk1 till hösten 2019, men samtidigt som du söker till nästa års studier, råder vi att fortsätta läsa under resten av detta läsåret - ändå.
    Att inte ha någon sysselsättning och ingen inkomst - är ett dåligt alternativ.

    Varför vill du hoppa av gymnasiet?
    Vänligen
    ANNA