Elsa
    Hej!

    Jag har länge letat efter en utbildning som passar mig. Och nu har jag hittat en som kallas "inredning- och butikskommunikation" på linneuniversitetet i Kalmar. Innehållet verkar vara framförallt fokus på företagsekonomi, men även en hel del på design och inredning. Gillar även att man kan lägga till kurser som t.ex. inköp.
    Känns som en bra mix av allt jag är intresserad av.

    Jag hade väldigt gärna velat hitta ett liknande program i Stockholm. Just detta jag kollat på verkar endast finnas i Kalmar, men det kanske finns något liknande i sthlm?

    Tack på förhand.

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa,

    nu är ansökningsperioden slut till våren; ansökningsperiod till hösten 2017 börjar 15 mars och tills dess kan nya utbildningar dyka upp på www.studera.nu - som är högskolornas gemensam hemsida.

    Alla sökbara högskoleutbildningar bör finnas på www.studera.nu

    Listan är ännu inte komplett men du kan givetvis kika på den redan nu, men det är först den 15 mars som man kan vara mer eller mindre säker på att listan är komplett.

    *** *** ***

    Det är också "lönt" att kika på www.yhguiden.se och se om det finns någon intressant yrkeshögskoleutbildning, ex - den här>> som tyvärr 2 mil från Skövde (33 mil från Stockholm) - långt. Men det var bara ett exempel på vad som kan finnas inom yrkeshögskola.

    Nya Yrkeshögskoleutbildningar kommer att dyka upp i början på februari och de flesta av de startar sen i augusti/september 2017.

    Vänligen

    Julia SYV

    Kika också på KKU>>, som är en ganska ny utbildningsform och inte är så känd ännu.