Elev
    Hej!
    Jag velar mellan att läsa juridik eller ekonomi på universitetet då jag har lika stort intresse för båda. Jag tänkte därför höra om ni vet ifall det finns någon/några utbildningar som kombinerar dessa tillsammans?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,
    utbildningsutbud (högskoleutb. med start hösten 2019) kommer att tas fram till 15 mars 2019. Idag, i början av januari, vet man ännu inte exakt vilka kurser och program som kommer att starta HT-19.
    Det är givetvis inte förbjudet att kika på olika högskoleutbildningar - se högskolornas-och-universiteternas gemensam hemsida www.studera.nu - redan nu, men fler utbildningar kan dyka upp till 15 mars.
    ****
    De som är experter på ekonomiska och juridiska utbildningar på svenska universitet är studievägledare på de institutioner där utbildningarna ges.
    Du kan därför med fördel vända dig till studievägledare på de lärosätena där du vill läsa.
    ****
    Du får gärna kika på de Internationella ekonomiprogrammen som, jag antar, inkluderar en del juridik (för att lagar är olika i olika länder, så man måste känna till dem för att kunna syssla med ekonomi på det internationella planet); sh.se >> - ltu.se >> - hkr.se >>