Sara
    Hej! Är en 15 årig tjej som undrar vilket yrke som passar. Snart ska man välja gymnasium och jag funderar på att gå natur eftersom jag vill arbeta med naturen eller djur i framtiden. Jag är pälsdjursallergisk, alltså mot katter, hundar, hästar osv så det blir svårt att arbeta inomhus med pälsdjur.
    Men jag är ändå väldigt intresserad av djur och undrar om det finns några yrken där man t.ex arbetar utomhus på ”fältet” eller vad det kallas. Kanske någon sorts forskning eller studerande av vilda djur? Så undrar främst vilka yrken som passar om man är intresserad av forskning/ vildadjur som pingviner, fåglar, sälar,rävar (vad som helst!) osv..
    Tacksam för svar!