Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sven-Erik,

    om du menar en yrkeshögskoleutbildning Kvalificerad Viltförvaltare med fördjupning ekosystemtjänster, som tidigare erbjöds av Folkuniversitetet i Trollhättan, så erbjuds den för närvarande inte (i alla fall hittar inte jag heller den utbildningen eller ngn annan utbildning till Viltförvaltare inom yrkeshögskola). Ett stort antal nya yrkeshögskoleutbildningar beviljas vanligtvis i januari varje år, så kika gärna på www.yhguiden.se i början av februari nästa år.
    Vad gäller yrket Viltförvaltare, så kan lämpliga utbildningar finnas på folkhögskolorna, på högskolenivå, t.ex slu.se/institutioner/vilt-fisk-miljo/utbildning/grundniva/viltforvaltning-och-viltvard eller hos privata utbildningsanordnare.