T

    Hej SYV! Jag drömmer om att få jobba och flytta utomlands. Min dröm just nu är att flytta till Norge och skaffa mig en karriär där, men hur gör man när man ska bygga upp ett liv och arbetsliv utanför Sverige? Hur ska jag gå tillväga om jag vill flytta till Norge och börja arbeta där? Jag har tänkt att utbilda mig på universitet här i Sverige, men efter jag har fått examen vill jag flytta och skaffa kontakter i Norge. Min fråga är otroligt luddig, men har ni något tips på hur man bygger upp en karriär utomlands? / Vänligen

    • :

      Finns en del information kring detta på nätet. Ifall du väljer att jobba utomlands så behöver du göra en research om det land som du bestämmer dig för att flytta till. Alla länder inom EU har sina lagar och regler som exempelvis om du behöver arbetsvisum. Du kan alltid ringa till respektive ambassad.

    • Anna : Tack Alexander för din kommentar.