Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Berit,
    eleven har rätt att fullfölja sina studier där hen en gång blev antagen. Frågan är bara - pendlingsavstånd? Eller om eleven kan i veckorna bo i Göteborg och komma hem till Herrljunga under lov och helger.

    Men eleven kan också försöka byta gymnasieskola - hemkommunen (där eleven är folkbokförd) försöker hjälpa till om eleven vill byta skola pga familjen har flyttat;
    de gymnasieskolorna som gymnasieväljare i Herrljunga är i första hand "hänvisade" till är:

    Gymnasieskolorna, var god se presentationerna nedan

    Naturbruksgymnasier, var god se presentationerna nedan

    Vänligen
    Julia syv