Madeleine
    Hej! Jag läste estetprogrammet (2008) och fick slutbetyg. Har sedan läst upp de ämnen jag inte var godkänd i, på komvux. Jag har även läst en uska-utbildning på komvux. Jag har således väldigt många studiepoäng och de "spär ut" mitt snittpoäng. Räknas alla betyg in ifall jag skulle söka till sska-utbildningen på högskolan, eller bara de från gymnasiet (plus de ämnen som är upplästa) samt de jag behöver från uska-utbildning för att bli behörig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Madeleine!

    För dig som har Slutbetyg från 2008, finns reglerna här, är snabblänk till info på Antagning.se>>

    Du kan också läsa infoblad här>>

    Jag råder dig boka tid med SYV på komvux och ta med dig alla dina betyg.

    Ni får undersöka följande:

    1. om du har Grundläggande behörighet

    2. om du har särskild behörighet till just Sjuksköterskeprogrammet

    3. räkna ut ditt Meritvärde

    Om SYV på komvux blir osäker på vad som gäller kan hen kontakta en expert på Universitets- och högskolerådet för konsultation.

    På så sätt får du alla de rätta svaren och slipper undra.

    Bästa hälsningar

    ANNA