Julia SYV på FrågaSYV

    HEJ BTENDA, Det är bara personal på din skola som kan svara på din fråga. Det är olika på olika skolor hur sent de bestämmer sig för hur klass-sammansättningarna kommer att se ut nästa läsår.

    Vänliga hälsningar och lycka till!

    Julia SYV

    Det är också olika på olika skolor Vilka Yrkeskategorier som ingår i den arbetsgruppen som bestämmer hur klass-listorna kommer att se ut. T.ex är det på vissa skolor speciallärare/specialpedagog och kurator som är med och bestämmer det; medan på andra skolor är det endast lärare och rektor som gör det.

    Därför kan jag inte ens råda dig till vem som du ska fråga på din skola om det är för sent eller inte. Prova prata med din klasslärare/mentor. Du kan också fråga utbildningsadministratören som sitter på skolexpeditionen. Om ingen du frågar på skolan kan ge svar, då är det rektor du bör fråga. Rektor har alltid "sista ordet" i allt som rör din skola. Lycka till!