Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tim!
    Du fick en länk i Valentinas kommentar - till informationen på skolverkets hemsida om förändringar i FT, som är ett program som förändras redan från hösten 2020.
    De övriga yrkesprogrammen (sju stycken) kommer förändras från hösten 2021.
    Alltså, sammanlagt förändras det 8 av yrkesprogrammen.

    Förändringarna innebär att vissa ämnen försvinner och andra tillkommer. Alla detaljer är kanske ännu inte klara. Man får hålla utskick efter informationen, bl.a på skolverkets hemsida.

    Hänvisning:
    skolverket.se/förandringar-i-gymnasieskolan