Kashmir
    Jag är intresserad att delta på kompletterande utbildning för utlandska sjuksköterska med Umea Universitet på distans men jag behövs en Svenska betyg. Om någon här vet om det finns förbered eller fördjupad kurs som jag kan göra inför TISUS test.

    tack för svar!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Kashmir,
    de flesta tycker det är lättare att skaffa sig godkänt betyg i SAS, svenska som andraspråk, 3 på komvux - än att få godkänt på TiSUS testet.
    Varför kan du inte läsa SAS 3 på komvux? På heltid läser man SAS 3 på fem veckor.
    **********
    Man kan kanske hitta några kurser som förbereder inför TiSUS men de är inte gratis och vi vet inte hur bra du kommer att tycka att de kurserna är. Om vi skulle rekommendera någon kurs, och du betalar för den och sedan ej blir godkänd på TiSUS testet - blir du ju inte nöjd. Och vi kan inte ge några garantier.
    **********